roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 8 mars 2016

Grått och .. lite färg




Kära nån så tiden går fort. Det betyder att man har roligt.  Och det betyder att jag också hinner vara lat och njuta av det, meditativt och hälsosamt. Pensionärstillvaron är helt underbar.

 Här ser ni en mischmaschmålning jag helt kastat mig in i för att se färgerna leva sitt eget liv.  Det har börjat kännas svårt att styra dem dit jag vill. Det är på något vis organiskt med vattnet och färgerna som växer och flyter utan kontroll.  Fascineras och frustreras av det bångstyriga med akvarell och börjar ana varför det målas mera med olja som lyder penseldragen. Är nära att ge upp många gånger men vill ändå inte ge mig. 


Ute är gråväder och slask och det bli tröttsamt med vintern tills jag hör fåglarna kvittra lite prövande och genast kändes lusten till vårförberedelser spritta till. Planterade rizomerna till lyckoklöver i rena glädjen.

Här nedan en grådaskig bild från skäristugan . Bryggan och brokistan återgår till kretsloppet och tackar för sig efter ca 30 års tjänst. En ny brokista är på gång och timras upp av en anlitad timmerman så inte mormorfarmor drattar i sjön när hon tar i land i sommar. Nya vårar kommer!  










Inga kommentarer: