roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 7 oktober 2015

så kom frosten

 
 och tog de sista. Visst är de vackra i sin sista blomning!
Ringblomman hann så här långt innan den lade sig ner bland nävans blad. Tack för mej.

Vintergrönan kan ta det lugnt, den gör skäl för sitt namn.
Är inne i Merete Mazzarellas senaste bok "Solkattens år".   Med humor och beläsenhet beskriver hon vardagen för sig och sin man som också skriver. De har funnit kärleken på äldre dar, de är lyckligt nygifta och mycket medvetna om att tiden som pensionärer inte har lika mycket slöserimån som de mitt i livet. De tar de tillvara tillvaron så mycket de kan. "Vi gör allt tillsammans, när  det av omständigheters nödtvång inte blir så  har vi alltid något att berätta."
Hon är några år äldre än jag och jag har med stor behållning följt henne i hennes böcker. Hon har blivit som en mentor jag nästan känner. Såg henne en gång utanför De Fyra Vindarnas Hus när jag var i Hangö på målarkurs tillsammans med min dåvarande fästman och jag förvånades över att hon var så liten.


Inga kommentarer: