roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 1 oktober 2015

Kortaste korta sommarresume

Sommaren sjunger på nästsista versen, nu väntar höstmörker och innemys.

Hur har sommaren varit?

För mig har den varit helt skön, särskilt mot slutet då värme och sol äntligen kom. Ganska omvälvande, det har hänt mycket.  Försommaren som  kom med sitt ljus och sina löften var kylig  i dubbel bemärkelse men kompenserades av en ljuvlig tid i skärgården och senare och  i mitten på september med en vecka i Spanien med sol, sol.

Flera dagar i olika repriser på holmen alldeles ensam, underbart. Fick mycket gjort mellan latemansstunderna då jag bara satt och tittade, läste, stickade och solade för att få grundfärg innan bestrålningen i Spanien.

Rödmyllade fasaden, impregnerade verandan och fyllde på vedförrådet, badade bastu och i sjön och röjde vid stranden utanför bastun,  bara njöt av naturen.  Jag har inget emot att vara ensam. Vill man finns ju skype och sms och hela yttervärlden i telefon  och de närmaste är kontaktbara närsomhelst. Ibland hade jag önskat att leva i gången tid då man inte saknade de möjligheterna och levde hur bra som helst ändå.  Man blir alltför lätt beroende.

Fick veta av min läkare idag att blodkärlsinfektionen jag haft i ett par år blivit sämre.  Det går bra så länge jag är noga med medicineringen. Känner mig frisk, bara lite mera godissugen och  det är inte så  illa, bara att hålla igen på sötsakerna.

Här lite bilder från sommaren och några från Spanien .




 Mysig firaskymningstund.. 


Där ligger de älskade holmarna. Idag är de är fåfänga, de speglar sig...



 Rabatten i vatten. Vattenranunkel vid bastubryggan.


 Nordvästan drar in

Här är man turist, och båtar och hav ska det vara med på bild då också..


http://www.finistere.se/  

 Läs om Tesla i Bodil Malmstens blogg och förundras över ekonomirävarna i världen.

Inga kommentarer: