roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 16 oktober 2015

Bullbak



blev det idag. Det är givande att baka både för kropp och knopp. Huset fylls av god doft och i skafferiet och frysen frestar bullarna och blir inte gamla när barnbarn och jag själv vet var de finns..

Köpte hel kardemumma för någon tid sen på Indiska och doften när de utpetade fröna krossas är afrosisiaka och essens! Kan inte sluta förundras över vad som kan gömmas i frön, någonsin.

Gav blodprov på sjukhuset i morse för att kolla blodkärlsinfektionen jag haft ca två år.  Läkarna vet det  inte riktigt vad det kommer sig av, den påverkar inte livslängden, det känns skönt att veta..  och ska gå om med tiden. Jag får ta kortison och gå på koll med jämna mellanrum för att öka eller minska doseringen beroende på blodvärdet.

Det går bra. Biverkningarna är inte långt när så många som bipacksedeln skrämmer med. Humöret och känslolivet reagerar mera än vanligt, tar till lipen lika lätt som skrattet och när jag vet om orsaken försöker jag prata förnuft med mig själv.

Är med godissugen än vanligt, maten smakar så gott och jag får försöka hålla igen tröstätandet.



Dagens citat:
Du ska aldrig missunna en rik man, det är bara en fattig man med mycket pengar.

okänd

Inga kommentarer: