roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 22 april 2015

vit Scilla Sibirica

Kanske det nångång funnits en hel hop vita scillor i min trädgård en gång. Det är nog detta den här enda scillan vill påminna om.

" Den säger; rensa runt mig så jag kan sprida mig. "






Ja ja, det ska nog ske.
  Trädgården är som trädgården brukar vara, ingen ordning. Jag trivs att ha det så. Så hade vi det när jag var barn. Inte klipptes gräset, man slog med lie om man inte trampade ner gräset så man kom fram.  Det växer vilt det lilla som hunnit komma upp nu, nunneört i stora plättar,, påsk- och pingstliljor tittar opp, svalört, vallmo och gammaldags gul daglilja. Jag går på upptäcksfärd, trampar försiktigt och försöker låta bli att titta över staketet till grannens gröna släta gräsmatta där allt har sin bestämda plats... Sen, nångång, tar jag fram min handdrivna gräsklippare. Tror jag.

Inga kommentarer: