roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 1 mars 2015


Övar och övar
för att hitta flytet med färgerna.  Just nu blir det mest mysko blomster som inte finns på riktigt. För att få en överblick fotar jag och sätter ut på nätet för lite exhib, exsib.. äsch, lite beröm vill man ha och en överblick av vad det blev gör att man ser var det går att förbättra och var det blev bra nästan helt av sig själv-


Det sägs att det är ett hårt arbete att vara författare och konstnär och jag kan förstå.  Det är något där som man vill få uttryckt. Jag kan inte påstå att jag är något alls av det men ilskan och tillfredsställelsen avlöser varann under arbetets gång. Emellanåt kan det kännas helt hopplöst, varför håller jag  på med det här egentligen? Kan lika bra strunta i det. Men när jag kommer till ateljen med nya ögon nästa morgon nyfiken på hur det blev kan det kännas men se; det blev ju inte så tokigt.

Igår kom min älskade lillebror och gladde och drog iväg mig på loppis och lunch och kaffe till grannstaden och jag var inte nödbedd. Min bror är världens roligaste, jag får alltid många goda skratt. Han är på pricken. 

Hittade en tröja åt barnbarnet och en rejäl ylletröja åt mig själv för 10 € , knappt garnkostnaden,  en broderad välkommenskylt att pryda farstudörren och lite annat smått och gott. Ska göra en ny loppisresa vid tillfälle, det var ett trevligt loppis som inte luktade gammalt använt, är känslig för lukter.. .

3 kommentarer:

Cicki sa...

Jag tycker den där blomman var oerhört vacker, oavsett om det finns en riktig förlaga eller inte.

Jag känner mig också som en konstnär när jag gör mina väskor. Även om det är en vanlig enkel kasse så lägger jag ner tid på att få färger och sånt att stämma. Har dessutom hela tiden en massa idéer i huvudet, men ibland hinner jag inte förverkliga dem för det kommer en massa vanliga beställningar som måste göras först....:-)

Polargrevinnan sa...

Jag håller med Cicki - det var en vacker målning.
Jag nålade porslin, men det kom annat emellan - också blev det inte mera.
Övning ger färdighet - sägs det.
Jag tittat in och ser hur det går.
Ha det bra.
Kram Viola

Anonym sa...

Vackert!