roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 19 oktober 2014

symamammamammaskin


I somras var vi på skolloppis och gjorde flera fynd, bland annat fick jag billigt en Singer trampsymaskin. Med stativ och huva och lite tillbehör står den sen dess i stugan.

 Om det inte gick att sy med den kunde jag ta tillvara stativet eller.. bara ha som inredningsdetalj. Kände att den ville jag bara ha.



.





Jodå, den sydde!  Det enda jag inte kom underfund med var hur man spolar.




1 kommentar:

Cicki sa...

Så fin den är. Mamma hade en liknande, fast en Husqvarna. Den brukade vi använda som att bygga koja med. Då kopplade mamma bort drivremmen för att vi inte skulle kunna klämma oss.

Ett tag funderade hon på att elektrifiera den, men köpte istället den nya moderna Husqvarna Zigzag. Den har syrran fortfarande kvar och syr aktivt på.

Hade vi plats skulle jag också vilja ha en sådan där fin sak...:-)