roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 14 oktober 2014

höstmelankoli

Idet är förberett. Veden samlad ifall det blir kallt.  Just nu ärdet torrt och varmt inne men då termostaten skruvas ner är veden bra att ha. Åtminstone känns det bättre att ha den. Skulle jag vakna finns det böcker och garn, symaskin och TV, radio och kanske en och annan vän som också har svårt att sova hälsar på. Ja, så barnbarnen förståss, dem ska jag sköta om det passar men

nu är det bara att krypa in och sova och strunta i Isis och Ebola, Putin, plast, kemikalier och dumbommar. Framför allt mig själv.

Vi ses i april.

Tänk om man kunde göra så!



Här några fågelfrön som grott och tacksamt lutar sig mot stegen. För övrigt har jag en underbar pensionärstillvaro men vintern gör mig frusen så det vore skönt att sova bort den och vakna pigg och utvilad och genast sätta igång med trädgårdsarbetet.

Inga kommentarer: