roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 25 april 2014

självövervinnelse

är man tvungen att genomgå om man vill uppleva något här i livet och inte bara sitta i sin stuga .  Det kan väl också kallas för mod om man gjort något man har fobi för.

Eller fatalism. Jag är flygrädd och har varit och flugit till Kanarieöarna,  en vecka och bränt skinnet. Inte direkt bränt, prickat det har jag. Omsorgsfullt glömt att jag blir rödprickig av solen kommit hem flammig och kliig och bara lite brun. Soleksem.


Men det får jag leva med. Värre kunde det vara, det går ju om. Sex månader utan sol och så ut i gasset på kritvita hullet, inte bra. Tog det i etapper och räknade minuterna under söderns söta sol men icket.

Men maten och hotellet kompenserade blekfisen med sitt underbara utbud. Med halvpension kändes det som om vi, kära särbo och jag, mest åt.

Kanarireöarna är inte så blahablaha, o nej. Har varit dit tidigare och tyckt det varit sådär. Men nu, denna sista minutenresa blev ett lyckokast. Fint hotell mer snofsigt än de flesta. Och ändå billigt. Mest tyskar, havsutsikt, lugnt, underbar mat. Jag gick upp i vikt kunde inte låta bli att ta av så mycket jag täcktes av godsakerna på dignande buffebord morron och kväll och stönade av mättnad och välbehag.

Nu väl hemma igen smakar gröt och rågbröd med lingonsylt och mjölk som nektar och ambrosia för jag har överlevt.

utsikten från hotellrummet


 nånstans på hotellets alla terrasser


 ett av buffeborden, om morgonen..


Och alla hibiskusar och pelargoner..




2 kommentarer:

Cicki sa...

Jag är inte så berest utomlands. Däremot har jag rest mycket inom Sverige, i husvagn. Mitt ex tyckte inte vi hade råd! Efteråt har jag förstått att han inte ville resa med mig, men det är en annan historia. Sambon och jag har varit till Sicilien och drömmer om att kunna komma tillbaka dit. Eller Italien överhuvudtaget. En weekend i Rom vore inte dumt.

Men nu har vi kostat på oss något annat istället. Helt galet. Vi ska gå på Rolling Stones konsert när de kommer till Stockholm 1/7. Två sådana biljetter kostar ungefär som en halv weekend i Rom. Rom står kvar men när vet man hur länge till Stones orkar turnera. De har varit mina idoler hela mitt liv så det här känns som ett äventyr, once in a lifetime.....:-)

Vform sa...

WOW, vilken härlig resa ni har upplevt!
.... OCH vilket frukostbord, för att inte tala om blommorna och utsikten!
Dit far ni snart igen :)
Ha det gott också hemmavid!
Kram Vivan