roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 8 januari 2014

hemma igen

glad och nöjd över att ha fått lufta på sig är mormor och snart blivande farmor.  Dotter med magen så stor så stor där i Norge går i väntans sista tider och mannen också, han är nog minst lika gravid fast sånt inte syns på en karl.
.


 Allt gick så bra både dit och därifrån och glad är jag över alla nya intryck. Här kör vi förbi De Syv Söstre, sju fjälltoppar som har en egen historia. Älgar såg vi, det finns massvis där och nu sprang tre stycken så där lagom framför bilen att vi skulle få en titt.



Mönstret till barnsockan heter Tuula-sockan. Hittade det på nätet och de lär sitta bra, de går att vika ner om man vill utan att trilla av lilla fossingen.

Stickade sockor åt mor och barn, njöt av  fina vyer under naturvandringar och norsk julmat . I bussen från Tärnaby satt jag också och stickade hela vägen och i Umeå hos min väninnas lillasyster fick jag övernatta tills färjan skulle gå följande dag. Det var så roligt att träffa henne, hon har världens godaste humör och hade dukat upp med så mycket gott både på kvällen och på morron. Känner mig hemma i Umeå där jag studerat och jobbat, stan  har ändrat sig  jättemycket under 40 år.



 Lite vinter fick vi uppleva  när vi for över kölen mot Tärnaby.

 

 Döm om min förvåning när julrosen jag köpt innan jag åkte slog ut på trappan när jag kommit hem! Kisse Eskil har snubblat framför mina ben och sovit med mig och är lika glad som matmor över att hon är hemma. Det är en förunderligt klok kisse, han är så tillgiven och spinner högt och småpratar. Tack till goda vännen och son med sambo som skött hus och kisse !



2 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilka fina bilder du har på din blogg från tre olika nordiska länder. Vi har ingen snö än, men ikväll kommer det snöblask ute och det ska bli kallare nu, så kanske.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Solveig Sjöskog sa...

Tack Birgitta. Ja nu fick vi kyla och snö hit också. Och en vacker fullmåne lyser kall över gården i kväll. Hoppas ni har samma måneljus i januarikvällen. Må så gott!