roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 6 december 2013

Självständighetsdag

"En främling drar så stolt förbi, men detta landet älska vi, med moar fjäll och skär ett guldland dock det är..." sjunger vi i nationalsången.
Så firar vi den 96'e självständighetsdagen med blandade känslor som Runeberg skrev i en dikt om sorg och glädje som bodde båda i hjärtat. Glädjen var sorg och sorgen glädje.

Vi har fått snö!  Var på väg till Vasa på förmiddagen för att fira min bror som har födelsedag men jag vände om! Det var oplogat, snön yrde och jag såg knappt konturerna av vägen.  Hu för att kasta sig  ut i snöoväder med bilen med risk för liv och lem. För någon vecka sen kanske två, fick jag veta att jag har muskelreuma och jag tror att den kan vara orsak till att jag tycker mig se sämre och har också småont i huvudet.  Om det berodde på vädret eller mig eller båda så beslöt i alla fall att helt enkelt vända om. Åker i morron i stället om vädret är bättre.

Har fått kortisontabletter.  Skönt att inte ha värk längre, gick först till en ortoped ifall det var nåt i lederna. Sökte till en allmän läkare men inte hjälpte hans piller heller. Ringde upp en ny läkare och hon sa att det måste tas ordentliga prover innan diagnos kan ges och då äntligen gav de rätt svar. Det ska visst bli bättre med tiden. Skönt att veta vad det är i alla fall.



Inga kommentarer: