roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 3 oktober 2013

Har under dagarnas lopp vant mig och boat in mig mer och mer i mitt lilla hus. Utsikten är inte över älven och stan och vida himlen däröver men ändå inte dålig. Genom rutornas gamla vågiga glas syns rönnen skifta i höstfärger och den gamla tujan som är något nytt i trädväg för mig är jätteintressant. Tujan har minst fem stammar, den sträcker sig högt över hustaket och är full av gömslen för fåglar.
Livets träd har den visst som ett andra namn. Se där se där.

Jag har bakat kanelbullar i mitt lilla kök, morgondagen till ära, kanelbulledagen.

För nån vecka sedan visade sig att jag antagligen tagit i för mycket under flyttningen, höfterna tog stryk så nu har jag ont i dem då. Läkaren sa att vad har man annat att vänta när man är 66. Jag tyckte inte om att han sa så. Opsykologiskt. Men han gav ändå ljusning, det skulle bli bra bara jag tog det försiktigt. Åt mina piller och cyklade och rörde på mig.

Så nu ska jag cykla till stan och röra på mig med att handla lite gott till helgen. Ha en skön sådan, alla! :-)

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Fint at du er der igjen!
Jeg håper din hofte blir fin snart. For en frekk lege, sa han virkelig det??
Klem fra Nord-Troms!