roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

måndag 29 juli 2013

sommarvärme


och svaga vindar fick vi till helgen och vad gör man då, jo, stuvar hund och katt och oss själva i båten och far ut på böljan den blå!

Där seglades och roddes det mellan holmarna och solen brände men det var nära till svalkande dopp i sjön. Grannholmen bjöd på middag, rökt sik, nypotatis, gott vin, kaffe m jordgubbspaj och vaniljsås, paradisiskt gott, på deras bastuveranda.  

Plockade blåbär stora som vindruvor, det är alltid gott om blåbär alldeles framför stugan. Skulle ha plockat mera men hade ont i ryggen av allt flyttande den senaste tiden. Fick ihop 3,5 liter, är ganska nöjd ändå.


Här några bilder från sovkammaren i nyrenoverade huset,  Källbackagården . Jag blir glad av tapeten, den lyser upp det lilla krypinet under takbjälkarna.




 Apan har följt med, fick den av min pappa när jag var 11 - 12 år.



 Pigtittaren på åttkantiga skåpet. Båda är från min mormors sommarvilla på Alholmen.











Ett stort hjärta att vara rädd om...  :-)



2 kommentarer:

Cicki sa...

Det är samma tapet som min dotter har i sitt kök. Det var sådan tur också att jag hade en bit Josef Frank-tyg i liknande mönster, så jag sydde en löpare till hennes köksbord. Man blir verkligen glad av den.

Vform sa...

Åh, så sommarsköna bilder!
Känner doften och vinden i din första bild :) OCH minnen från förr!
Underbara små detaljer du har i din inredning ... och vilken härlig plats för sängen :O)
Jättefina tapeter, passar perfekt!
God fortsättning på sommaren!
Kram!