roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 30 juni 2013

sommartankar


Det tar sin lilla tid att gräva upp ett gammalt träd. :). Allt ska gås igenom, det är massor man har samlat under åren. Samtidigt befriande som tveksamt, tänk om ja kommer att sakna prylar jag avstår från?
Vankelmod och nostalgi !
Man ska inte vara rädd att bryta upp, ny miljö och nya tider randas. Men samtidigt skrämmer det, kommer jag att trivas? Kommer det att kännas ensamt?
Hur ska katten och hunden anpassa sig till nya omgivningar?
Trädgården där kommer att ge mig annat att tänka på, den ska jag rusta upp igen och göra riktigt fin.
Har planterat en hel del redan, klematis, aronia, äppelträd, havtorn, satte potatis, några stycken och luktärter.
Tomten är inte stor, får planera lite. Brunnen mitt på gården.. , köpte för flera år sedan en gammaldags pump. Den kanske gör sig där. Vit och rosa löjtnantshjärta vid en svart järnpump.. det blir väl fint?

2 kommentarer:

Cicki sa...

Ibland letar jag efter saker här hemma, saker som jag vet att jag haft. Tills jag kommer på att de lämnade jag ju kvar när jag rymde från min familj. Alltså i ett tidigare liv. Så visst händer det att man saknar saker, men det är väldigt sällan. Jag tror du kommer att vara jättenöjd när du är på plats i det nygamla fina huset.

Solveig Sjöskog sa...

Som ung var det inget att flytta, hur enkelt och spartanskt det än var på det nya stället. Bara soännande. Hyrde ett rum med kokplatta en gång. Inte ens egen ingång. . 😊