roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 16 juni 2013

flyttar till mormorshuset !

Ja, nu blir det av. Renoveringshuset står nu klart för inflyttning, läs fliken- och nu är jag i full färd med att lösgöra mig från  stället där vi bott sen jag föddes, över 50 år!    Jag har haft tid att förbereda mig mentalt så nu  7 år sedan köpet och en omfattande renovering är tiden  mogen för att flytta in.   Det är ändå en omvälvning, jag har pendlat mellan vemod och förhoppning och oro för hur det ska kännas men jag tror att väl där ska det gå hur fint som helst.


Åppelträden och syrenerna sprider en bedövande doft över trädgården som
 väntar på skötsel där en hög med bräder och tegel ligger gömda bland kirskålen.  Roligt att det finns massor att ta itu med !
Nytt plank har det blivit i sommar.  Rödmönjade insidorna på bräderna innan, nu ska jag bara måla utanpå.

 Det känns bra att veta att sonen tar över hemgården, den blir för stort för mig att bo ensam i och jag är ju välkommen dit  när som helst.


  

 


Min mormors gamla kopp får komma med. :-)

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Ser så trevligt ut i den gamla stugan som blivit så fin och vad fruktträden blommar vackert. Där kommer du säkert att trivas.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Cicki sa...

Jag tror du kommer att trivas bra. Det är ett vackert hus i en vacker omgivning.

Solveig Sjöskog sa...

Tack för de orden, Cicki och Birgitta! Jo, nog ska det gå bra när jag väl är flyttad. Om ca två veckor återvänder dottern m sin familj till Norge.Så länge bor jag hemma där hon är van att mamma ska vara.