roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 3 april 2013

vårtider, flyttider

Klaga på vädret kan man inte så fina dagar det varit hela mars månad och det bara fortsätter. Snön smälter så det hörs men stelnar till i nattkylan och hunden och jag promenerar i sena kvällen över knastrande is och skare.
Börjar ändå längta till grönska, drömmer orrealistiska drömmar när jag bläddrar i trädgårdstidningen. Det är de drömmarna som håller en igång.
Vet inte riktigt hur det ska bli i sommar, stora förändringar stundar. Knäet som hållit sig i schack någorlunda sen operationen för åtta år sen börjar gnissla och krångla. Just som jag tänkt flytta till huset som renoverades i fjol.
Det är där mina trädgårdsdrömmar är. Hallon rabarber, körsbärsträd, det ska jag plantera, och mina förodlingar som spirar i askar under lampan.
Nångång i månadsskifter juni,juli flyttar jag in i det lilla röda huset. Lite vemodigt känns det att lämna hemgården men spännande att få inreda huset och boa in sig där. Det blir rart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du flytta till det där underbara huset du visade "under arbetet" tidigare? Lyckost du!

Solveig Sjöskog sa...

Jo, tack! det ska bli spännande. Bävar lite för jag har ju bott här i det här huset i 55 år! :- )