roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 12 januari 2013

sparktur i kylan

begav frun sig på idag. Solen, en blek sol tittade fram så tog med mig kameran i åtanke att fota frostiga bilder. Det blåste kall kall vind över snön. Vände om, frösfrös, det tar julite tid att komma tillbaka också och hemma satte hon eld i spisen och mös mös. Eller , myste, heter det.

Har sytt kalsonger och klippt till baströjor av mjukisyger som lämnat över sen barnen var små. Nu går hon med små hästar på bena, frun. Eller mormor. Jo, har sytt åt barnbarnen också. De där hästarna har jag också på min pyjamas, sa mellanbarnbarnet å mina kalsonger. jojo. ;)



Ladriket, ett växthus i ledsamt förfall och motsolbild, bla a fick jag i kameran.


2 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Hej!
Jag fastnade för ditt bloggnamn och kikar in. Fina bilder, det ser kallt ut.
En liten undran - heter du Soli? I så fall grattis, vi är inte så många med det namnet.
Ha det bra
Kram Viola

solveig sa...

Hej. Nej, Solveig heter jag egentligen, kallas nångång Soli. Tack för kommentaren och titten och må så gott i vintervädret. :-)