roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 9 januari 2013

back to normal

Nu är vardagslunken här, tackomochlovom. Vintern börjar bli njutbar, vackra soliga krispknasterdagar. Tänk om man skulle få på sig skidorna i år, i fjol "hann" jag inte innan snön smalt bort.

Nu har jag gjort en bok på husrenoveringen.  Tjejen har bott i huset några månader redan, hon trivs jättebra och jag trafikerar  ibland till ateljen som ligger i uthuset, så inte stör jag väl så mycket skulle jag tro.

Idag har yngsta barnbarnet varit hos mormor ett par timmar. Han är snart tre, full av nyfikenhet och prat. "Jag tror du blir språkbegåvad" sa jag , "som kan så många ord ren." när han satt och plockade med sonens alla sparade legobitar. " Jo, självklart, jag språkade redan i går jag", sa han. Det var liksom en härmning på  vad jag sade men det blev inte riktigt likt men bra ändå.

En dag hade han hittat barnsaxen och satt och klippte av mina krukväxter.. "Nejmen, vad gör du nu, Tony? ""Ingen aning," svarade han. Kan ju inte bli arg på honom... "Stackars blomma," sa jag, "som blir mitt av." "Inga problem," sa han. "Det blir nog bra. "


Klädde på honom en dag, vi skulle gå ut. "Din överhalare börjar bli lite trång, du har vuxit."
"Jå, det är fruktansvärt" sa han.

 Snart tre år...

Här skojfriska killar med moster.





1 kommentar:

nettezrum sa...

Vad bra att du skriver ner finurligheterna. Småtrollen kan nog kläcka så underbara lustigheter!