roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 2 november 2012

grådask

Det finns visst nån drink som heter så. Jag kommer ihåg att vi fick det på en släktträff på Gotland för hundra år sen.  Det var en härlig släktträff, det kom släkt från hela Norden, och USA. Min faster hade ingen röst när vi satt på färjan hem till Finland igen. Hon hade pratat så mycket.

Grådask kunde också den här dagen kallas, ska det fortsätta så här börjar jag allvarligt fundera på att flyga söderut så flygrädd jag är.

Det är bara att hålla ut. När snön kommer blir det genast ljusare och lättare.

Har inte varit utanför dörren på två dagar, utom att hämta in posten. I morron är det helgdag, jag trodde det var torsdag idag och tänkte jag hinner handla i morron.. typiskt pensionärsliv alltså. Glömmer tid och dag. Det är mindfullness det..


Ha det å skönt i allhelgonahelgen, mys och vila.

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Jeg husker en drikk som het Gråtass,
men den var rød, for det var en rød bærsaft i den...