roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 6 september 2012

nattugglar

Sov en stund idag på kökssoffan och nu sitter jag här och ugglar. Pigg som en myra. Har fixat på husrenoveringssidan, nu när huset är klart och uthyrt ska det bli en bloggbok av hela hyskan. Det fodras lite fix med bilder och text men datorn är alldeles hopplös och  redo för sophögen. Självbehärskningen sätts på prov i nattens mörker och tystnad så jag ger upp och bloggar i stället av mig.

Långsam och full med spam, det är vad den är  kanske har det kommit fram i texten, länkar till skräppost hur blir man av med det?

Blev upplyst av avkommorna :) att köpa en ny dator. Eller städa bort allt skräp som samlats i den.. Städa kan jag men, antar att det behövs annat än dammsugare.

Jag har börjat få värk i händerna och de senaste veckorna i ena axeln. Måntro det är rematisten som drabbat mormor, inte omöjligt.

Man får ta det som en prövning,  på tisdag far jag till farbror doktorn och fråga om det månne vara så att mormor får tänka på att hon är mormor nu och ta det lite långsammare i vändningarna.

Nu ska hon krypa till kojs i alla fall, gonatt alla och fortsätt sova sött.

Inga kommentarer: