roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 5 juli 2012

inte klokt

Jag sitter inne och bloggar när det är full varm sommar ute! Betalade räkningar och blev kvar följandes  minsta motståndets lag. Hade tänkt packa mig iväg ut på böljorna de blå med hund och katt men katten, Eskil, har besökt veterinär idag och fått en strut på huvudet och irrar omkring som om han sökte signaler från yttre rymden och jag kan inte släppa ut honom för då irrar han bort sig alldeles. Han har ett sår på ryggen som måste få läka i ro.

Så här sitter jag.


I morgon har jag i alla fall tänkt sitta så här, puttrandes ut med min kära tjärbåt.  Den här bilden är tagen en svalare dag. De som har bråtton fräser förbi medan jag njuter i stilla kontemplation. Varför man måste komma så snabbt fram som möjligt har jag svårt att fatta. På sjön hinner man tänka, hjärnan rensas och hela kroppen går ner i varv. Det är ren skärgårdsterapi. 

1 kommentar:

Birgitta sa...

Ser riktigt skönt ut på sjön. Hoppas du kommer ut i morron.
Idag har vi haft soligt och varmt, men snart kommer regnet hit igen.
Ha en skön helg.
Kram Birgitta