roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 14 juli 2012

Hoj vad det har regnat. Drippen dropp och droppen drapp och i gräset kryper sniglarna i kapp, heja. Jag tycker om regn, luften är renare och den doftar. Vaknade i morse av ett stilla stril utanför fönstret. Sover alltid med öppet fönster, vinter vår sommar och höst, skulle inte kunna utan, är bortskämd med frisk luft.

Skönt, nu kan jag somna om, inget att göra åt. låt det regna bara. Så kom jag på att båten ligger där som en öppen famn mot all väta von oben. Tänk om pumpen stannat och ackum är tom och det blir bara mer och mer vatten ända över motorn och.. uj uj. Måste jag ta ut den himla tunga ackun och föra den på laddning och pumpa båten för hand som jag gjorde en sommar nejnej. Jag opp ur sängen och ner till sjön och starta motorn med en bön. Jo, den startade. Lovad vare pris och tack.

Lät motorn puttra på under tiden jag tog en promenad på bryggan och rastade hunden som alltid är med på allt utan knot. Gick där och plockade skräp som strandfolk strött ut. Tänk att det inte tycks gå in i deras medvetande att naturen inte är ett sopställe. Går de hemma och slänger skräp på golvet? Nähä. Det är så nonchalant och urbota nervärderande mot det som vi alla har gemensamt, den fina naturen.

Glad i hågen ändå över att ha kommit mig upp och ut i tidig timme, mornarna borde inte sovas bort fast de regnar bort. Det är bästa fuktkrämen, regnvädret, för dem som vill fukta hyn vill säga. Ha en skön helg, allt gott folk!


Inga kommentarer: