roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

måndag 14 maj 2012

som en tjärpastill på mors dag

ligger hon i strandvattnet och glänser, min kära Tjirolin.  Lite klibbig ännu men det hör till. Bara hon har tätnat lite mer bär det av ut på sjön. Kan knappt bärga mig!

En vattensamling i skogen om våren ger liv och glans, och myggornas BB.. :-) Sommaren är snart här! 
Det har varit en underbar dag, jag blev bjuden på middag av sonen med fästmö och efteråt drack vi kaffe på Brostugan. Fick så fina presenter, hjärtat svällde av glädje. Hälsade på egen mor på ålderdomshemmet och hon blev glad åt ros och narcisser från trädgården. En riktig mamma-dag!

1 kommentar:

Vform sa...

Ååå, vad jag älskar dom där tjärpastillerna! En doft från barndomen hos mormor ut vid kusten :O)
Visserligen bor jag nu också i en skäriby, men sällan ser man såna fina båtar!
Jo visst, morsdag ÄR speciell ;)
Ha en fin dag!