roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 21 april 2012

månskensdrömmar



Måste bara dela med mig av det här kakreceptet, godare drömmar finns inte i min värld. Receptet följde med en flaska kallpressad rypsolja. Oljan gör dem hälsosammare, av cornflakes blir de härligt knapriga.

Månskensdrömmar

100 gr rumsvarmt smör
2 dl socker
1 dl kallpressad rypsolja
4 dl vetemjöl
2 msk potatismjöl
1 tsk soda eler bikarbonat
2 tsk vanikjsocker
2-3 dl cornflakes

Sätt ugnen på 175 grader. Rör smör och socker. Tillsätt oljan och rör så det blandas jämnt. Blanda vetemjölet men bikarbonaten och vaniljsockret och rör ner det och cornflakesen. Arbeta ihop till en deg,  rulla klöttbullsstora bollar som gräddas på papprad plåt ca 15 min.


4 kommentarer:

Maja sa...

Dom ska jag göra! Går det att frysa ner, tro? (om man mpt förmodan inte slänger ner alla i magen på en gång)

solveig sa...

Vet faktiskt inte. Hann inte prova. :-) Det borde ju gå. Hur lyckades det med paschan? Prova bjuda på mjöd.. ! Kram.

Maja sa...

Paschan blev en succé! Och mjöd, bra idé, det ska jag laga. Har ju aldrig lagat förr och faktiskt inte druckit det själv på år och dar men det skall det bli ändring på nu. har du recept att skicka på mail?

Vform sa...

TACK, det där måste prövas ...
Ser jättegoda ut!!
Må så gott!