roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 18 mars 2012

Hyresgäster III

Inget nytt har hörts från indrivningsfirman eller hyresgästerna. Efter det jag ringde indrivningsfirman och frågade hur det hela avancerar fick jag bara veta att stämningen gått fram men inget svar har kommit. Vad gör man om hyresgästerna bara struntar? VAD gör en hyresvärd för att få obetalda hyror? Det finns inte mycket hjälp att få utan att det ska kosta mig advokat och att de kostar vet säkert hyresgästerna.

Det är något som är fel i systemet.

Nu har de ändå flyttat och en ny hyresgäst är på inflyttning. Det är i alla fall en framgång. 

2 kommentarer:

Cicki sa...

Men herre gud, det där dilemmat trodde jag var över för länge sedan. Skönt att de flyttat i alla fall. Alltid nåt!

solveig sa...

Ja. Har ringt rättshjälpsbyrån men där blev jag vidareslussad och har inte fått något svar ännu vad göra. Skam den som ger sig! Kvarnarna mal bara sååå långsamt.