roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 11 februari 2012

bak och målningsdag

Ibland ringer det på dörren och där står en man (eller kvinna) och vill sälja krimskrams. De räcker fram en handtextad lapp där det står att de har en son eller dotter eller sjuk mor. Jag har ibland köpt åt barnbarnen de figursågade ganska söta saker som de brer ut på trappan innan jag hinner läsa igenom lapptexten. Eller be dem komma in i tamburen för allt i världen. Stå där och frysa..


Tycker synd om dem samtidigt som jag undrar, måste folk sälja saker för att klara sig på det här sättet? Är det papperslösa eller .. ? Har köpt två eller tre figurer och de kostade 15-25€ st.  Inte så billigt men de är välgjorda, mycket arbete ligger det säkert bakom,  att måla och sätta ihop dem. Ändå känns det lite olustigt. Ofta kommer de tillbaka om man köpt, så nu ikväll. Jag köpte inget för nu har jag ju redan.

Men det var inte det jag skulle berätta, det bara föll mig in för jag stängde just ytterdörren efter en försäljare, en ung kille.

Idag har det varit bakväder, dvs väder för att baka haha. Läs receptet i "Recept" mmm, så gott det blev. Så har jag grundmålat köksinredning idag, känner mig jätteduktig. Det gör gott att få göra det ibland.



Hälsade på mamma igårkväll. Hon verkade deppig, skällde på sin rumskamrat som satt i dörren i sin rullstol och spärrade vägen. " Vem som satt dej hit att vara dörrvakt, det vete fan," muttrade hon. Det är så dråpligt ibland. Jag får ännu mina goda skratt åt mamma. De båda damerna hör dåligt, och jag tror de muttrar och skäller på varann för att ha någon att sura åt i tråkigheten.

Inga kommentarer: