roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 25 oktober 2011

gardinmönster

Oj, så dålig jag är att blogga, ingen orkar ju följa med en sån latmask. Måste skärpa mig..

Tittade in på Cickis blogg och känner med henne hur härligt det är att plocka med tyger. Har sparat alla bitar som gick att spara sen barnen var små. Så kom jag arr tänka på vår hallgardin, den är över 60 år gammal och säkert en raritet vid det här laget. Solen har bränt vissa färger och jag har knappt vågat tvätta den av rädsla för att den ska bara dö.

Kanske det skulle gå att kopiera mönstret och trycka nytt men vart ska man vända sig i så fall och har man några rättigheter eller krav att bevaka då ?

Eskil har tråkigt, han får inte gå ut. Sitter vid sista skörden av tomater på mognad och längtar efter att få jaga småfåglarna där ute.

3 kommentarer:

Cicki sa...

Jag vet inte om man kan få nytryck av tyger. Förmodligen kan man det, men att det kostar skjortan.

solveig sa...

Ja, det gör det säkert. Hm. Tapeter gör de i nytryck men tyger är nog mer sällan man hör att trycks på nytt..

Ska fota av en rapport och spara, kanske det kan komma till användning på nåt sätt. Tycker så om det där mönstret, emotionell bindning sas. :-)

Cicki sa...

I vårt (fd makens och mitt) första hus hade vi gula tapeter i köket. Vi köpte det -76 så det var så sjuttiotaligt som det bara kunde bli. Det var runda ringar med lite grönt och lite orange stänk i. Varje morgon när jag kom ner i köket så var det som om solen satt på väggarna. Jag blir helt salig när jag ser tapeter som liknar den. Tänk om jag hade kunnat spara den. Den finns på bilder med barnen så jag kan titta på den ibland.....:-) Vi har alla våra konstiga emotionella bindningar. Jag var väldigt lycklig då på den tiden.