roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 7 oktober 2011

kalibrerade nematodfilemoner

Har en känsla av att datorn börjar tröttna, bli mätt, rosta, åldras, vad nu en dator kan bli. Kanske den borde på hälsokontroll, magröntgas, banta. Har en känsla av att den är fullproppad med kalibrerade nematodfilemoner . .


Får lirka och locka för att få någon kontakt i den slöa maskinen.


Där borta bakom husen står den fina härliga skogen. Jag hoppas innerligt att den skogen aldrig kalhuggs, som skett på så skrämmande många platser redan.

Det blåser och regnar i min lilla stad i dag. Molnen hänger tunga och alla vackra blad lossnar från sina fästen. Solrosen har blåst omkull, det är hårda tider, mörker, köld och död återstår, andra går till vila.

Jag tog en promenad i skogen idag och lät den susa igenom mig.  Ljudet av vinden i höga furor går genom huvudet längs nacken ryggen och ner i hälarna och säger hur gammalt på jorden ljudet är, lugn bara, var inte orolig alls.
Det är ett så lugnande ljud, somnar av det.



För övrigt gläder det mig innerligt att Torgny Lindgren fått Nobelpriset i litteratur. Han öppnar världar i vardagen, en intellektuell gigant bakom mysfarbrorn är han.




Köpte en säck potatis direkt av odlaren häromdan. van Gogh. Heter potatisen. 25 kg. Den spricker vid kokning, både i kallt och kokande vatten, har prövat. Lite besviken, men den var ju bevars inte dyr, bara 5 €! För tjugofem kilo! 

En skön höstkväll, alla! 

Inga kommentarer: