roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 17 september 2011

barnvagn från när?


Under det gamla huset som renoveras (se fliken) finns ett utrymme där det låg gammalt skräp och mitt bland det låg en hopviken gammal barnvagn som såg ut att bara kunna slängas. . Efter att ha torkat och putsat och vecklat ut den insåg jag vilken perfekt sittvagn för barnbarnspromenader! Lätt och behändig med rejält säkerhetsbälte, nja, man får ju passa så inte ungen ålar sig neråt, dagens vagnar har ju bälten som en fallskärmshoppares. Men ändå, inga extra attiraljer, fickor och förvaringar och jox, två krokar för väskor på handtaget det är allt.  Numera finns förvaring under vagnen, kanske för att inte riskera att vagnen ska tippa om man lastar för mycket på krokarna.  
Passar för promenader med mormor !

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Ett riktigt fynd!
Påminner om den jag satt i som liten, fast som jag minns det hade "min" även en suflett!?

Mor Tuta sa...

Vilken fin vagn, passar ju jättebra att köra barnbarn i.
Vagnen ser ut ungefär som den vi hade när barnen var små, för sisådär 35 år sedan.
Önskar dej en skön helg.
Kram Birgit

Cicki sa...

Påminner om vagnen jag hade till mina ungar i slutet på 70-talet. Fast där var det korg inunder. Man hade samma underrede och bytte mellan liggvagn och sittvagn. Praktiskt som attan. Emmaljunga tror jag det var.

Efter att kört först mina tvåungar i den, sedan hade syrran den till sina tre. Då fick den komma hem till oss igen agera barnvagn till dagbarnen. Förstärkt med extra skruvar och muttrar så levde den väldigt länge.