roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 21 augusti 2011

Juthbacka marknad

som varit i stan under kulturveckans sista dagar är helt fantastisk att strosa omkring  på. Har inte varit där på flera år därför att det varit så mycket folk. Nu cyklade vi dit innan den officiellt öppnade. Där var redan full kommers och lagom med folk så att man kom fram att se, ja mycket var fint och mycket skulle jag ha velat ha men priserna var alltför höga.

   Ser ni de små flygplanen? Intill dem ligger en navare som jag skulle ha behövt att borra hål för parasollen med ..  Jag gick omkring och tingade i huvudet det jag önskade och  följande dag gick vi dit på nytt. Då med börsen i väskan ( hade glömt den första dagen) och  släpvagnen efter bilen :-D  Hittade (ähum) en ljuvlig bäddbar pinnsoffa och fyra små stolar från fyrtitalet för sammanlagt 150 €, dvs 1500 kr, ca.  Navaren fick bli, är så nöjd med mitt fynd ändå  :-)


2 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Grattis till ditt fynd.
Det var många fina saker, känner igen en hel del, några finns i min ägo också.
Semsommarkram Birgit

Mångmamma sa...

Loppisar, marknader och auktioner är fantastiskt roliga att bevista.
Ibland gör man fynd och ibland inte men i sommar har det varit ytterst sparsamt med slika besök.
Jag skulle kunna starta loppis själv, efter min svärfars frånfälle i våras för nu står nästan hela hans bohag hos oss - 50 mil söderut!
Det får bli ett jobb för min make och hans bror att reda ut vad de vill behålla eller inte.

(Ordverifieringen blev helt otippat "ikeas" - lustigt!?)