roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 9 augusti 2011

Gårdstantsjobb idag


 Få se nu, lie, hammare, stege, en lång grensax, målfärg, en såg, en slangupphängningsgrej.. Syrenerna breder ut sig och skuggar, de måste putsas så tre stammar sågade jag ner. Drog riset till byggavfallskontainern som stått utanför hela sommaren, tacksam att den var kvar. Slog gräset med lien ny och vass, svisch sa det. Tog bort rotskott som täcker marken med sekatören. Aj, där låg ett bräde med en spik rakt upp som jag trampade på. Shit. Rätt genom skon for det, tunna crocs..  men inte så farligt. Kom bara lite blod.

Massor med röda vinbär på buskarna när brännässlorna kom bort!  Nu ska de plockas och bli mos och saft. Underbart!  Uj. vad det vuxit i sommar på husrenoveringsgården! Har inte hunnit följa med alls, sommaren har gått så fort. 

På kvällen kom en kille och tog mått i köket för offert till köksinredningen. 



1 kommentar:

em sa...

Du måste ha en annan sorts lie än vad jag har - min säger aldrig svisch! Den säger ingenting, smeker bara gräset lätt. Gräset som bugar graciöst och tittar förvånat på mig.

De röda vinbären på en buske lyckades jag rädda, och rårörde bären - fåglarna hann före på resten. Men de svarta har jag plockat och de finns nu i frysen, och två buskar av en senare sort finns kvar att plocka.

Tur att skon hejdade spiken!
Margaretha