roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 19 juni 2011

Gottfrid-Sigurd


det vill säga Sigge i dagligt tal. är välbehållet återbördad till mig. Ja, herregud, vad en katt kan betyda mycket. Han har varit verschwunden nästan en vecka, och jag gick omkring mitt i natten och sökte i alla upptänkliga förråd och uthus. Trodde jag hörde ett jamande men det måste ha varit måsskrik.

Så ringde en "dam" från andra sidan stan, jo, Sigge har suttit i deras fönster, på utsidan, i ett par dar. När den inte visade tendens att gå hem tittade hon efter på hans halsband. Tur att det satt kvar.

Sigge är speciell, det känner jag. Ibland undrar jag om han är inkarnation. Djur besitter egenskaper vi aldrig kommer i närheten av, de passar in i det ekologiska systemet. Hur vi ska göra det, det vete katten.

4 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Hur orolig kan man inte bli när kissemissarna är borta!?!? Våra katter har bara varit försvunna en gång var...tack och lov. Men de gjorde det bara med en veckas mellanrum. Hann ju inte mer än bli glad och lycklig över att den ena katten hade kommit hem förrän man gick runt oroligt letande igen....fy fy :(

Men gott att Sigge har kommit till rätt :)

solveig sa...

Katter är mormödrars tröst i ensamheten, så är det. Han följer mig i hälarna som för att hålla koll var jag är i huset. Läser jag tidningen är det stor ouppmärksamhet inför hans närvaro. Han lägger sig mitt på den! Nu ligger han på skrivaren.. :-)

Mor Tuta sa...

Skönt att du fick tillbaka din kisse.
Visst vill de ha uppmärksamhet, ska helst sitta mitt i eller framför det man gör. Men det är mysigt.
Önskar dej en skön o fin midsommar
Kram Birgit

solveig sa...

En skön helg önskar jag dej också, mor Tuta. Hoppas det inte hällregnar som nu, men det överlever man nog också. Hur mysigt som helst kan man ha i sommarnatten inomhus också. Ha det så gott!