roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 4 maj 2011

tvära kast

i tillvaron blir det ibland. Överhuvudtaget är vårtider en riktig händelsernas crescendo när så mycket ska ske innan sommaren vänder runt sin axel. De här dagarna har varit omtumlande, nu börjar det lite plana ut och lättnaden känns som en glädje.
 Låter lite kryptiskt  kanske men det räcker att bara få skriva ner lite ditåt för att lätta på hjärtat

Min tröst är stickningen, den är aktiv vila och kontemplation. Tröjan jag hållit på med blev färdig mitt i allt och så måste jag bara få något nytt i händerna, men  VAD ska jag sticka ? Jo, jag vet..men i väntan på att garnet jag beställt ska komma greppar jag rundstickan och kastar upp maskor till en mössa av restgarner och låter tankarna ömsom räkna maskor och ömsom flyga förstrött och se lite från sidan på livet.

På byggfronten händer det också mycket, där sker mycket just nu. Taket på renoveringshuset ska bytas ut. Läs i renoveringsspalten..!



Här på hemgården böts takrännorna ut idag också och de ruttna bräderna under dem blev förnyade. Så öppnades ventileringshål som senare också ska användas för att spruta isolering upp under yttre vindens takfästen. Mycket med hus just nu. Skönt att få det gjort!


Under cykelturen till mor med medusin i morse

blickade jag ner i de porlande vårbäckarna.. eller..?
vad är det som jäser och bubblar ? Mera gödselämnen för vårt redan övergödda innanhav..   Uäk.

Inga kommentarer: