roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 31 mars 2011

Guppy med alger

låter som en thairätt men det är mina miljonfiskar som simmar omkring i akvariet bland massor av trådalger. Det ser vackert ut men jag tror snart de tar överhanden, algerna som följt med någon växt jag köpt.

Har länge sysslat med akvarium, nu har sonen fortsatt med full intensitet och har ett fint stort akvarium med fina fiskar. Jag nöjer mig med en sorts fiskart, Guppy eller miljonfiskar. Namnet säger sitt, de förökar sig och sköter sig i stort själva. Blir vackra med många olika färger på stjärtfenan, särskilt hanarna blir granna.


Blir väl tvungen att rensa ur hela akvariet för att få bort trådalgerna.Tar ibland en pinne och vrider runt med den och nystar upp men fort växer det nya.

Inga kommentarer: