roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 1 februari 2011

städa skåpen


i köket har jag föresatt mig länge, särskilt de skåp som inte öppnas så ofta. Idag sken vårsolen in och smulor kastade långa skuggor och grums från mörka tider ropade på åtgärder. Vårsolen avslöjar vinterns lättjor. :-)

Hittade prylar och porslin jag glömt att fanns där, längst bakom, högst upp. Prylar och porslin som man ser på med nya ögon när det gått en tillräckligt lång tid. Plötsligt är de helt inne, kanske til loch med eftertraktat nypop! Min gamla barntallrik och muggen, åt ur den tallriken med en silversked, inte alltid, nej, som hade en bild av rödluvan och vargen med text på norsk: Rodhette og ulven. Den skeden har barnbarnet fått i dopgåva.


Musses konstiga tofs i mössan har jag alltid undrat över..


4 kommentarer:

Cicki sa...

Det där är nog en raritet idag eftersom de gamla disneyfigurerna är eftertraktade.

solveig sa...

Ja, jag har för mej det också. Tänker på han som samlar Musse-figurer, vad heter han nu- han spelar Stig-Helmer i diverse filmer.. :-)

solveig sa...

Ja, jag har för mej det också. Tänker på han som samlar Musse-figurer, vad heter han nu- han spelar Stig-Helmer i diverse filmer.. :-)

Cicki sa...

Det är Lasse Åberg du tänker på....:-)

Ordverifikationen blev "mousi". Det låter ju nästan som Musse, eller i alla fall mus på engelska....:-)