roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

söndag 13 februari 2011

på lek


Kanske det kunde vara intressant att se hurdan konsumtionslista man har.. Blev inspirerad att leka lite.

Skor:
Rejäla doningar som det tar en stund att snöra, kortskaftade grova. Har haft dem i låt se, sen 1998.. Svarta långskaftade mockastövlar när jag ska vara fin. Men det är så sällan.
Sneakers: Vad är det?
Jeans: Dotterna avlagda fållade.
T-shirt: långärmade då, dotterns, ärvda.
Underkläder: Har inte köpt nytt på läänge, så måste ju vara kvalitet.
Väska: Schoppingbag Toyotaväska som jag fick som gåva när jag köpte bilen, heh. Sen lite finare olika lädersaker, ärvda, fådda, köpta.
Plånbok: En svart från Yves Rocher. Jättebra.
Solglasögon: Som man sätter ovanpå de egna glasögonen. Dyra men bekvämt!
Klocka: använder inte. Är tidlös, haha
Smycken: Inte ofta, så jag känner mig extra fin när det händer.
Teve: En Philips platt. En liten tjock i köket.
Mobiltelefon: En gammal Nokia som jag hoppas håller många långa år till.
Dator: HP
Smink: Rouge, läppstift. Yves Rocher.
Ansiktskräm: Har inte hittat någon som är bra för mig. Så är utan.
Lotion: Kroppssmörja: Kakaosmör.
Deodorant: mineralsten. Mild, doftfri, giftfri, bra.
Tandkräm: billigaste
Schampo/balsam: Barnshampoo
Tvål: Någon med växter i, luktar rent.
Parfym: Chanel nr 5
Mineralvatten: Bara i kufiska miljöer utomlands.
Vin: Tycker inte om alkohol. Mår dåligt av det.
Drink: apfelsaft
Bröd: eget hembakt surbröd, flerkorns knäcke
Mat: hemlagad, allsidig
Glass: Choklad eller lakrits.
Godis: Choklad
Säng: Jätteskön
Lakan: ja, linne
Frisörsalong: klipper mig själv, har inte varit till frissan på år och dag.
Dagstidning: Hufvudstadsbladet, Österbottens tidning
Magasin: Icakuriren, Puutarha (finsk trädgårdstidning) Suomen luonto (finsk naturtidning)

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Känner igen mig i mycket!
Mineralsten som deo blev jag lite nyfiken på, var hittar jag en sådan?
Gamla underkläder och skor som är förhistoriska, ingen tv, läser tidningar på nätet, använder billigt shampo och nästan aldrig smink.
Kläderna är antingen hemsydda eller urgamla, begagnade.
Allsidig hemlagad met och gärna hemodlat!
Hm, anar jag en trend här?
Ja, lite naturbarnsvarning tror jag - och det är jag stolt för!

solveig sa...

Hittade deon på nätet;

http://www.luontokauppa.com/index.php?id=tuote&catId=7&grpId=27&search=&start=1&prdId=1803

Kanske det finns något motsvarande i Sverige.. :-)