roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 14 oktober 2010

den första snön



är det alltid något speciellt med. Som ett barn står man och tittar, det känns nästan som om det var första gången. Mjuka, vita, vänliga flingor faller, så var den sommaren över. Fåglarna söker sig till fågelbrädet där det funnits nötter redan en tid , andra passar på att flytta med den gynnsamma medvinden.

Tidigare idag sken solen och jag greppade stegen och svampen, klev vig som en elefant upp och började tvätta fönster på utsidan. Det blev så varmt i solen att jag var tvungen att ta av mig tröjan. Runt hela huset blev nedre våningens fönster tvättade, kände mig duktig. Såg att spröjsar och karmar börjar bli i akut behov av ny målfärg. Kittet hade också spruckit eller lossnat. Aj aj, men det måste bli nästa års projekt.

En liten skir slända håller mig sällskap vid datorn just nu ..

2 kommentarer:

Cicki sa...

Det är skönt när den där fönstertvätten är över. Det blir så fint efteråt.

solveig sa...

Ja.Någon droppe diskmedel och gummiskrapa och så glänsande rent. De blev inte randiga heller eller så är det jag som börjar se dåligt..