roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 6 augusti 2010

Vi ska ha ett loppisbord i en loppisaffär, min dotter och jag. Vad ska jag sälja där, jag som är så kär i mitt skräp? Hon har samlat cd-skivor, två porslinshundar och lite annat krafs, jag dök in i djupaste skrubben och sökte bland hyllorna där mössen lämnat visitkort.

Plötsligt blev jag loppisminded och saker kom fram ur sina gömmor. En hel del udda muggar, flera hårtorkar, bl a en plattång och en rosa jag blåste ungarna i stjärten med när de hade blöjutslag för att det skulle torka och kännas skönt.

Den funkade fortfarande.

Vi ska göra ett fint bord i morgon. Då kommer lite bilder därifrån.

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Flott!
Og kanskje har din hjerne arbeidet i natt, så den kommer fram med enda mere? Du vet, det blir bedre plass når man tar bort noe...
Klem!

solveig sa...

Befriande känsla att sätta ihop loppisbordet och hoppas någon annan får glädje av grejerna.