roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 7 augusti 2010

" och dansen gick

på bron och ljus var natten
och forsens skum flöt bort på älvens vatten


Och Ant han dansa med mig
och Matt han dansa med mig
men ingen ville ändå ha mig



Och åren gick i långdans och åren gick i ringdans.. "


Så löd visst visan av Ernst V. Knape om dansen som gick just i kväll på den bro han lär ha diktat om. Lite försiktigt började den, nytt som det var för det har nog runnit en del vatten under bron sedan det senast dansades på den.

Hoppas det blir en årlig tradition och profilerar sig som en brodans för gammal och ung, först för de äldre med gammaldans och när" gamlingarna" blivit trötta i benen för de yngre med dunkadunka som just i kväll. Lite lägre ljudvolym på musiken skulle jag önska för stadsbor som vill sova. En volym som mer anpassas till miljön och till traditionen med livemusiken.

Musik för unga har blivit som en bedövande drog för att ge rätt feeling, det ska kännas hur det vibrerar i bröstet och dundrar i huvudet.
Att föra en normal konversation är hart när omöjligt och att lyssna utan hörselskydd är risk för tinnitus.
Jag är gammalmodig och rädd om hörseln och vill prata utan att bli hes.



Loppisbordet blev fint, allt rymdes och prissattes och antecknades och fotograferades så att vi ser hur bordet ändrar sig.




Kanske någon pryl lyckas falla någon i smaken och jo! genast kom porslinshundarna till ett nytt hem!




Det ger nog ett lite stökigt intryck, det blir så när mycket ska rymmas.. !

Inga kommentarer: