roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 7 juli 2010

sillfrukost

Det började för trettiofem år sen, sillfrukost i det gröna för mor. Mors goda vänner kom med sill och smörgås och var där inte en liten pärla till också. Vädret är alltid vackert på mors födelsedag, vad jag minns för jag minns bara de soliga dagarna. Traditionen har övertagits av följande generation och på torsdag firar vi mors 87- e födelsedag.

Nu är vi lite fler, lika gamla som de var då, men fler. Barn har fått barn som har fått barn. Om alla kommer. Jag tror inte det för det här är en sillfrukost. En sillfrukost för vuxet folk som har en fin anledning att komma samman.

För säkerhets skull ska jag baka tårta, paj och kakor för vem vet, det kan bli gott med kaffe och tårta efter sillen.

1 kommentar:

Cicki sa...

Nu är jag lite sent ute men hoppas ni hade det så trevligt som det låter.