roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 26 juni 2010

midsommar

Äntligen kom jag mig upp ur sängen, är så morgontrött. Länge har jag tänkt det men nu blev jag tvungen mer eller mindre och det är jag så glad för. Morgnarna, de tidiga i midsommartid borde man bara inte tillåta sig att missa, det är så vackert.


Inte en själ i stan, solen lyste från alldeles fel håll och allt var helt magiskt. Klockan är nollfyra.


På midsommarafton i skärgården någon dag senare

låg fint besök förtöjt vid bryggan och som sig bör en sån kväll med stiliga flaggspelet uppe. Vi kunde sitta ute och äta och - det bästa av allt: ingen mygg! De hade blåst iväg att plåga andra någonstans annanstans.
Hoppas alla hade en fin kväll med allt som hör till en nordisk magisk midsommar.



1 kommentar:

Cicki sa...

Det ser verkligen midsomrigt och härligt ut. Vackra bilder.