roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 15 maj 2010

solregn



Sol på regndroppar. Vårens första ordentliga åskväder. Dagen hade varit tryckande varm, 27 C' , det blev nästan för mycket värme på en gång.


Så hopade sig molnen och vi stod på balkongen med småkillarna och tittade. En regnbåge över hela himlen, den hann jag inte fota, men mellan åskknallarna såg och hörde vi regnet komma.


Lite skrämda blev de av mullret. " Det är åskan som mullrar. " Kom ihåg min eget första riktiga åskväder. Eftersom föräldrarna inte reagerade speciellt tog jag det naturligt, min pappa visade hur vackert åskvädret var, så jag gjorde detsamma för barnbarnen.



Som liten trodde jag att en gubbe som hette Oskar kastade koks högt upp mot himlen. Då åskade det. Undrar hur de tog det?

Inga kommentarer: