roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

fredag 7 maj 2010

http://www.nordqvist.cc/naturbilder/sapbubbla/


A pro på bubbla. Det går inte en dag utan att jag tänker på hur bra jag egentligen har det. Att ibland ta ett steg utanför sin tillvaro och säga, så bra hon har det den där människan, är nyttigt och ger perspektiv.

Lever i en egen lyckobubbla bävande för att något ska komma och peta hål på den. Poff. Jag vet att inget är statiskt utan allt är en jämn rörelse. Skulle det hända något vilket inte är omöjligt så mycket som händer nuförtiden har jag förberett mig mentalt genom att ha tankat lycka i stora mått. Hur jag reagerar om det skulle hända något - tja, hoppeligen med samlad fattning.

Det finns fler böcker och filmer om olycka än lycka, idel lycka är tråkigt. Lyckan är målet och meningen med allt och vägen dit ska vara eländig och olycklig, dramatisk och spännande som i sagornas värld. Helst. Att jag går omkring och är ängslig över att lyckan ska vända är tillräcklig o-lycka som behövs för att poängtera och förstärka lyckokänslan.

Inga kommentarer: