roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 27 april 2010

fest och stress

Som fästmö till en medlem i en anrik sammanslutning har jag fått vara med om en riktigt fin fest i helgen. För att göra den heder ville jag satsa på en ny blåsa, det skulle nämligen vara bankett och klädseln frack. Till frack hör lång klänning och fåfäng som man är såg jag fram emot att få svida upp riktigt för en gångs skull. Kanske det inte blir fler gånger, men i så fall har jag en klänning.
Men hela deltagandet höll på att gå om intet då jag glömde ta med mig jackan som hörde till.



Kanske jag i kvällens dansvirvlar kunde ta av mig jackan och fläkta mig med gäddhänget, men inte under middagen! Hjälp, vad göra?? Jag höll på att falla i vanmakt- missa hela festen och ny klänning och allt, å nej! Som jag förberett mig och varit nervös för att inte hinna i tid. Fästemannen fann på råd, han gav mig sin mors schal som råkade gå precis i färg och kvällen var räddad med ett nödrop.

I dagens tidning stod det att intelligenta människor är mindre stressade men jag tror det är flegmatism och fatalism som är orsak till att vissa människor inte stressar. Stress är en reaktion som sitter kvar sedan paleontologisk tid för att hålla sig vid liv. Nu dör man i förtid av det.

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Stakkars deg, som du har stresset!
Men du ble jo reddet!
Jeg stresser også, og det bare ved å gå hjemme!
Klem til deg!

mormonsen sa...

Jo, jeg har opplevd hvor farlig og tappende ddet å leve med stress over lang tid kan være! Men så bra at dere fant en løsning med sjal, og at du forhåntligvis fikk en herlig festaften likevel. Menyen ser i alle fall flott ut. :)