roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 17 mars 2010

shoppa på nätet




är bekvämt och ökar allt mer för att slippa åka långt, gå långa sträckor och svettas i provrum. Men var hitta plagg som inte bara är för purunga trådsmala och framförallt vanliga baskläder som passar en vanlig människa?

Boomen som närmar sig pensionen utgör en allt större mängd men de syns inte, de verkar gömma sig i sina hem och skäms därför att ungdom säljer men ålderdom kostar. De som har initiativkraft att satsa på unga gamlingar borde få en lukrativ marknad.

8 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Du kan så si!
Det er ikke så mye som selges til eldre folk av klær!
Men vi er mange, og vi har vel også mye fritid, fri for penger er vi heller ikke. Så det kommer nok tilbud, andre enn om vi vil gi vekk pengene til forskjellige formål!

solveig sa...

Som ekokläder för mormor och farmor, det vore något. Det finns en som säljer finska kläder, http://www.noolan.com. Toppenkvalitet.

Lena sa...

Gudrun Sjödén har ju fina ekokläder, de använder också äldre modeller (som visar kläderna alltså, kläderna är nog nya) Färgglada lite speciella kläder, lite bylsiga, sköna. www.gudrunsjoden.com. Danskarna har bra kläder också, tex www.bonaparte.dk

solveig sa...

Tack Lena för tipset. Har shoppat en del på Asos som jag funnit passande men de för inte riktigt kläder för en mormor..

solveig sa...

Tack Lena för tipset. Har shoppat en del på Asos som jag funnit passande men de för inte riktigt kläder för en mormor..

maja sa...

och jag med mitt nyårslöfte undrar: varför köpa nytt när man har så mycket i garderoben som man istället kan sy om?!

Det är utmanande och roligt med detta köpstopp jag satt på mig själv, jag tvingas att kombinera plagg jag inte kombinerat förr för att få känslan av nytt. Eller när jag köper, så köper jag second-hand (vilket inte är lika enkelt som att välja o vraka bland nya kläder), det ger det en ny sorts syn på kläder och shoppandet som jag ännu inte kan lägga fingret på.

solveig sa...

Yess Maja! Dessutom tvingar det att vara kreativ, använda fantasin och handalaget. Jag har bara så ofta förstört plagg jag tänkt ändra, bl.a. en snygg mockajacka a la 80 tal med breda axlar som blev helt konstig.Ibland känns det bara så roligt att få något nytt men onödigt dyrt är det nog ibland.

solveig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.