roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

onsdag 31 mars 2010

Plockade isär skruvmekaniken i oljelampan, skruven hade hakat upp sig då jag försökt få in min hemmagjorda veke. Satt en hel kväll och petade med den gamla lampan. Ingenstans hittade jag en lämplig liten rund veke som skulle gå in i det lilla hålet. Snurrade ihop en platt veke så den skulle bli rund. Envisheten kämpade med otåligheten, varför lägga ner så stor möda på en gammal oljelampa?

Jag hade fått den av dottern och ville se den lysa.. Ett år gick då hittade jag en veke i en marinaffär.

Men den var för stor. Om jag krymper den? I hett vatten, den är ju gjord av bomull. Det gick inte så bra. Med lim då? Klibbade ihop den med Pritt, klibbklibb, snurrsnurr. Nepp. Gav upp, skakade behållaren upppgivet. Därinne kändes något. En veke! Som passade.

Man kan undra mycket ibland.

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Noe så irriterende! Og her hadde du strevd og prøvd mange muligheter uten å lykkes, i lange tider! Man kan undres.
Ha det bra i uken!

solveig sa...

Ja, du, man ska inte ge sig..! :-) En skön helg på dej!