roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

tisdag 23 februari 2010

utställning


För någon dag sedan ringde någon från Konstringen och frågade om jag vill ställa ut. Jo, tack visst gärna. Men alstren får inte vara äldre än två år. Aj, det var värre. Jag har knappt åstadkommit något de senaste åren. Förde dit ett par, oinramade, hann inte skaffa ramar till dem. Få se om de hänger upp oinramade akvareller, tänkte jag och satte med gardinknipsor och nylonlina ifall jag inte är där när de hänger upp dem.

Gick dit idag för att se men det var stängt. Kikade in genom fönstret, där hängde mina akvareller! Den egendomliga känslan av spänning och utsatthet jag antar varje konstnär känner när arbeten ställs inför allmänhetens åsyn infann sig. .. uh.

I morgon klockan 19 00 är det vernissage.

Inga kommentarer: