roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 4 februari 2010

planbeskrivning

Denna vinter känns ovanligt lång, vi är bara i början av februari och jag längtar efter sol och värme. Vintern är vacker, men kall. En kompis ramlade in och hade just kommit hem från Kanarieöarna, brun och pigg. Jag snörvlande med röd söndersnuten näsa, övrigt antagligen i färg med Boeingen 737 på bilden. Hon försvann snabbt igen inför synen, (för att inte bli smittad, antog jag. :-)

Det enda som får mig att stanna hemma är flygrädslan.
Det Sydafrikanska flygbolaget Kulula Airlines skämtar till det med sina plan, andra har målat sagofigurer över hela flygplanskroppen . Är det för att avdramatisera, som när de spelar lugn musik vid start och landning? Det är omtänksamt av dem men mot min farochflygfobi har det tyvärr tvärtom effekt . .
Flera bilder här.

Inga kommentarer: