roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

lördag 12 december 2009

väntan


Jaha, så måste jag ju ta en bild på båten den tjära haha för att se om den/hon mår bra. Och det gör den/hon.

Själv har jag varit på skitdåligt humör. Fräst och svarat korthugget, tala om surkärring. Vart tar alla nätta flickor vägen och varifrån kommer alla sura kärringar? Less på mörkret, på julen, på alla människor som pratar så mycket och bara är i vägen. På alla onödiga saker som finns som egentligen inte behövs. Inte ens julsånger stillar mitt uppretade sinne. Fy för den lede vad less jag är.



Inte blev jag på bättre humör av att ikväll se den vilsna farmräven ligga som ett grått knyte mitt i esplanaden. En symbol för alla farmrävar som fått sätta livet till för stadens välmående har irrat sig ut och undgått att bli flådd och hamna som krage på nån nyrik ryss. Folk gick fram och gav den mat.

Grymt har somliga grisar det som ska bli mat, men den här stackarn som ska tillfredställa mänsklig fåfänga. Det är sorgligt vad vi gör med djuren.

2 kommentarer:

maja sa...

men glöm inte att det är tabu att prata illa om farmandet i Nyykaabi, för utan det ack vad vore staden då. Vad gör nu ett par tusentals rävar o minkar hit o dit när staden lever!!

Anonym sa...

Solveig sa...
Hur mycket det än motiveras hur bra våra pälsdjur har det är det blodspengar.

Det borde vara en räv avbildad på stadsvapnet i stället för en tjärtunna.