roligt att du tittar in! Här skriver en mamma till tre utflugna barn och mormor till tre småpojkar.

torsdag 3 december 2009

gott

Känner mig välkommen och blir varm i hjärtat när de kommer emot mig glada att ses! Lillkillen tittar upp, tyr sig, pratar sitt obegripliga eddispråk och skrattar åt sina förklaringar. Om man bara förstod! Storkillen yrar omkring mig, drar mig i handen, försöker få mig att se honom, lyssna, prata BARA med honom, kom, jag ska visa dej, jag har ett flygplan utan vingar, det är en raket.

Så leker vi kurragömma, han skrattar så han kiknar. Det är roligt att få bli barn på nytt, söka bra gömställen, en tredje gång till få känna igen den där spänningen, den i hans ansikte och känna igen den själv, att en kurragömmalek.

De har haft magsjuka, lilkillen var matt och somnade i soffan. Storebror följde mig till dörren, inte av väluppfostrad artighet, av glädje. Men kände hur han höll tillbaka besvikelsen. Han gick och tog på sig stövlarna. "Mommo jag kommer och ser på din bil," stod så i dörren och tittade. "Men gå in fort så du inte blir kall."
Månen sken över mörka skogen och skuggan av den fyraåriga killen i dörren.

Varje stund är så värdefull.

För övrigt: Pepparkaka med smör och soltorkad tomat på är- GOTT!

Inga kommentarer: